ذغال‌اخته ضد عفونت‌هاي مجاري ادراري است
نوشته شده توسط : علیرضا نساروند

يك متخصص تغذيه گفت: ذغال اخته ضد عفونت‌هاي مجاري ادراري است. از رشد و تكثير باكتري و ايجاد عفونت جلوگيري مي‌كند.مرتضي صفوي در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: ذغال اخته بسيار ترش است ولي ميوه رسيده آن به رنگ قرمز روشن و خوش مزه و شيرين است. داراي ويتامين C و B است.

وي گفت: قند فروكتوز و گلوگز زغال اخته كم است. مصرف آن براي افراد چاق و بيماران ديابتي مشكلي ايجاد نمي‌كند. پوست زغال اخته تب‌بر ‌و در رفع اسهال مؤثر است. حتي ميوه آن نيز اثر قابض دارد. خوردن آن در رفع اسهال و ورم معده مؤثر است.


اين متخصص تغذيه اضافه كرد: زغال اخته از چسبيدن باكتري Ecoli به ديواره مجراي ادرار جلوگيري مي‌كند و از ادرار دفع مي‌شود. به عبارت ديگر زغال اخته به خروج باكتري‌ها از بدن كمك و از رشد و تكثير باكتري و ايجاد عفونت جلوگيري مي‌كند. باكتري اشرشياكلي عامل 90 درصد عفونت‌هاي مجاري ادراري است.
صفوي گفت: آب زغال اخته براي افراد مبتلا به سنگ‌هاي كليه مؤثر است. اگر سنگ كليه از جنس كلسيمي باشد، آب زغال اخته در رفع آن اثر چشمگيري دارد‌. سنگ‌هاي كلسيمي يون فسفات را از بين مي‌برد. آب ذغال اخته مي‌تواند 50 درصد كلسيوم يونيزه شده ‌در ادرار را كاهش دهد.‌


وي اضافه كرد: در قديم از ذغال اخته به عنوان منبع رنگ قرمز و مرهمي براي جلوگيري از زخم‌ها استفاده مي‌كردند‌. پلي فنول‌هاي موجود در ذغال اخته باعث كاهش كلسترول خون مي‌شود و براي سلامتي قلب مفيد است.


صفوي افزود: در صورتي كه‌ ذغال اخته به خوبي شسته نشود بيماري عفوني مانند حصبه و ساير مسموميت‌هاي مواد‌ غذايي ‌ايجاد مي‌شود. اين ميوه سرد است و مصرف بيش از اندازه آن باعث تهوع، اسهال، دل به هم خوردگي و سردرد مي‌شود.
اين متخصص تغذيه گفت: ‌ذغال اخته ‌مي‌تواند باعث كاهش آب و املاح بدن ‌‌شود تا مرحله زخم يا سوراخ شدن روده‌ها پيش رود و سبب خونريزي ‌‌شود. ‌
ذغال اخته ‌شسته نشده عفونت‌هاي استخواني و هپاتيت و زردي ايجاد مي‌كند.




:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 / 7 / 1386 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: